onsdag 17. desember 2008

Nå haaar vi vaska gølve`- og vi har børi ve`......


NEI - DET har vi såvisst ITTE!!! ;)*sukk* .....jeg er ikke kommet igang med halvparten av det jeg hadde planlagt , og her i huset er det langt ifra julerent og pyntet til jul nei !
Jeg plages om dagene med tette bihuler , som igjen gir meg hodepine , som igjen gjør at jeg er trøtt og uopplagt, så hverken husvasken eller baksten er i boks ennå ....

Menmen jeg får satse på at vi får gjort litt i helgen - og det vi ikke rekker på - får bare stå til neste år !;)

Sviblene jeg kjøpte i forrige uke - står nå i full blomst .....De dufter så deilig - og er min favoritt juleblomst! :)

Jeg får visst kjøpe noen flere og kanskje plante sammen - for disse er nok på hell i blomstringen ....


Et nytt hjerte har jeg iallefall fått laget.
Å lage disse var så avslappende og så morsomt ,som å sitte å pusle med et strikketøy- bare mye kjekkere siden en blir ferdig med det på 1-2-3! :)Planen var å putte litt kongerøkelse inni dette hjertet - men ble så ivrig og glemte hele røkelsen , og hjertet ble sydd ferdig.....

enkelt hvitt , med perlepynt og blondebånd.....
Dette hjertet er pakket inn og allerede gitt vekk i forsinket bursdagspresang til en veninne ! :)


Ikveld er det julefest med skolen og barnehagen - blir kjekt å se ungene fremføre alle sangene og sketsjene de har øvet på de siste ukene.....

Håper på en fin , frisk og fredelig førjulsinnspurt for alle - nå denne siste uken før jul!

9 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Flotte hjerter du har laga! Ynskjer deg ei flott adventstid!

LYKKEBO sa...

Huff.. nesten litt stygt å si det, men jeg er glad det ikke bare er meg tiden løper ifra..Nydelige bilder! (og pepperkakehuset var en super ide, så søtt med hjerte..hvis tiden strekker til..har jeg lyst prøve meg på et slikt...:)

God kveld til deg:)

A-H sa...

Så flink du er å lage hjerter! Og for et vakkert julekort dere sender rundt:) Flotte barn på flotte bilder!
Og god bedring til deg! Har ikke baka noe enda jeg, mye viktigere med ro og overskudd:)

Merethe sa...

Hastverk er lastverk sier man jo så gjerne...Kan vi ikke trøste oss med det vi to? :D Siden vi ikke har ovn akurat nå ligger jeg ikke særlig godt ann til å ha så mange slag i boks den jula her.. Men litt konfelt skal jeg prøve å få til i dag, eller i morra..eller kanskje på Lørdagen :D Er også i bihulene om dagen, så det r så godt å sitte her med pledd oppi sofakroken :)

Også må jeg bare si at julebuldet ditt var knallskjønt!! Likte så godt fargene, tøyet til barna, og at det sto velsignet jul...får brått en dypere mening :)

God bedring! Håper du klarer å senke skuldrene og nyte dagene- Kjempeklem!

Laila sa...

Ja, her er jeg. Bloggen er den samme, bare med nytt navn. Godt å lese at det ikke bare er meg som ikke er helt i rute. I dag har jeg fri, så har vært ute og handlet litt, og i kveld blir det baking. Nå må jeg bare få gjort meg ferdig.

Ha en fin dag videre.
Laila

Livy sa...

Heisann!
Artig at du har et slikt innlegg nå også - jeg er heller ikke ferdig med alt som skal gjøres(og vet nesten ikke hvordan jeg skal rekke over)men jul blir det uansett!

Nydelig hjerte du har laget! Ønsker deg riktig god bedring, og god helg!

Klem fra Livy

Ps: Man kan gi i julegryta på nett hvis det ikke finnes noen gryte der du bor.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Innom for å ønske deg og dine en herlig julefeiring!
Nydelig hjerte og et vidunderlig julekort under her!
Dahhhh!!!.... sier jeg for hos meg blir det nyttårskort i år, he he... litt treig kan man si.
GOD JUL!
Klem

innendørs sa...

Hei du!!

Håper premien rekker fram til jul, sendte den for noen dager siden.. kommet fram?!

Uansett, ha en skikkelig deilig jul!!!

God klem!

Tove sa...

Ynskjer deg og dine ei riktig god jul og eit strålande nyttår! Det ser ut som det er klart heime med deg! Her vert det golvvask i førmiddag og så skal juletreet inn. Seinare i dag skal vi ha den tradisjonelle julegrautmiddagen, så vert det berre kos og kanskje ein og annan gjest. Håper julenissen har med noko fint til deg.... God jul!

Klem, Tove