mandag 2. mars 2009

Vårstemmning på kjøkkenet...

Her kommer omsider et lite livstegn fra min kant ! :)
Jeg har det veldig bra om dagene ,
og har plenty å henge fingrene i - både med jobb,ungene, hus & heim
og sosialt .....
Det er ikke alltid så mye tid til overs til pc-tid og blogging.....
Nå er det vinterferie for ungene her i gården ,
og vi koser oss hjemme og har ingen reiseplaner , da mor & far i huset -
pent må følge opp jobbene sine!
Om kveldene prøver vi å få gjort oss litt mer ferdige med
soveromsprosjektet på loftet.
***
Snøklokkene
spretter opp her og der på vestlandet nå.....
Så små og søte ,
men samtidig
så sterke og tøffe
som
kan stå imot det lunefulle været i februar/mars....
Våren nermer seg jammen nå!
<3
<3<3<3


Kjøkkeninnredningen er et 11 år gammelt slitt, kjøkken fra Ikea.
Da vi bygget huset,
var innredningen i syrelutet utførelse.
Da vi pusset opp for ca 6 år siden , malte vi hele kjøkkenet i en vaniljegul farge.
Fargen var endel lysere til å begynne med ,
men har gulnet endel
de siste årene....
Mulig vi må frem med malingskosten igjen til sommeren igjen ,
for å lysne det opp litt.....
*




I helgen har jeg vært på shopping med en veninne......
(Det er jammen utrolig forskjell å reise med veninner på shoppeturer,
enn med mann-brann , og 4 skrikerunger på slep !!;)
Vi koste oss hele lørdagen , kikket i butikker ,spiste nydelig italiensk mat på restaurant og fikk handlet det vi skulle (og litt til ! ;)
På Europris - fant jeg dette settet med 3 røde bakeboller !
Jeg vært på utkikk etter slike ,
i flere nettbutikker-
men som ofte har vært utsolgt for de.
Egentlig var det lysblå boller jeg hadde tenkt å finne , men når jeg så disse i rødt -
tok jeg de med meg - da jeg synes de var like greie som blå !
*
Settet med 3 tinnbokser i lysblått og rødt er fra
Greengate
som jeg fant i en de lokale interiørbutikkene her.
***



Bollene er i solid melamin,
og tåler nok både oppvask og microbølger
godt!
*
Jeg fant - jeg fant !!
Har vært en tur i kjelleren idag ......
Har endel lagret der - som vi har tatt vare på .
Var egentlig på utkikk etter et gammelt bord -
jeg har tenkt å bruke som kontorbord- oppe på loftet......
Bordet fant jeg - men også
denne gamle slitte emaljekjelen .
Den er ganske stor , så tviler på at det har vært en kaffekjele .....
kanskje heller mer brukt til å varme opp vann til vaksevann o.l , fra gammelt av ?
Jeg vasket litt støv og skiutt av den ,
og synes den er rett og slett
er
kjempesøt !
Ikke minst - passet den jo helt supert inn på kjøkkenet -
sammen med alt det
LYSBLÅ
og
RØDE !
*

En enkel silkerose ,
pynter foreløbi opp i den gamle kjelen ......
*
Gamle Norgesglass
kjøpt til en billig penge på loppemarked,
kan brukes til det meste.....
Stearinlys og telys m vaniljeduft ,
er alltid kjekt å ha for hånden!
***
Disse små miniatyr Colaflaskene
bare måtte jeg ha med meg i kofferten,
hjem fra Spania
da vi ferierte der , for noen år siden!
Jeg har tre til i samlingen ,
så søte til dekorering og til å ha
små blomster i feks. !
Den røde krukken
farger herlige opp i en ellers grå(vaniljegult) kjøkken!
***

Ønsker alle som en ,
noen herlige vårdager fremover.
Takk for alle hyggelige kommentarer go`-ord
dere legger igjen her inne
i min lille verden......
***
Setter pris på hvert og ett ! :)
<3<3<3

15 kommentarer:

Erika sa...

Vad mysigt med snödroppar och vilka fina röda baksskålar du fyndat. Självklart skickar jag till norge också, bara att skicka mig ett mail innan du beställer så kommer vi överens om frakt och betalning.

Kram
Erika

Karen Klarbæk sa...

Sikke fint du har det.
Jeg er vild med rødt sammen med lyseblå.....det klæder bare hinanden godt...og rødt bare rødt er også rigtig fint.

Tak for din hilsen på bloggen

KAren

Alven sa...

Hei :-)

Nydelig kjele du hadde funnet og elsker greengate :-) Fikk en del til burdagen min :-) Blandt annet den ene boksen du har kjøpt deg :-) Ser etter tekanne...men har vært utsolgt i de butikkene jeg har vært i... Går her å kniper igjen,for heldigvis var livmorhalsen lang enda,så da er det bare å ta det mest mulig med ro fram til torsdag. for da drar vi oppover :-)

Ha en fin dag :-)

klem

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej!

Tänkte faktiskt igår att det var längesedan det kommit en inlägg från dig. Och så kom det ett idag!

Liker den emaljekjelen din. Härlig i färg och slitage. Och gardinen är så flott!

Hoppas att du har en fin tisdag!

Anne på Moseplassen sa...

oi, så masse lekkert!
Den kjelen kan godt ha vært en kaffekjele, vi har flere hjemme som vel minst er 10 liter. Misjonskjele kaller mor det, og vi bruker de ofte når vi har fler enn 30 gjester. Veldig praktisk å slippe å kjøre trakteren ørten ganger.
Men jeg har aldri sett så stor kjele i emalje, dritlekker!

Stoltzen2012 sa...

Så mye koselig på kjøkkenet!! Lykke til med oppussing;)

ingridmarie sa...

So kjekt at du er i full vigør! Var litt urolig for at ryggen hadde slått seg vrang.. Eg tek meg og små bloggpauser innimellom når kvardagen rasar avgårde, må jo ta tid til ungane når dei er vakne, og so er det jo forskjellig putleri ein skulle ha gjort når dei er kome i seng da.. I det siste har eg begynt å bli ivrigare på å låne bøker på biblioteket igjen, so mykje lekkert interiørmessig, og underholdande skjønnlitteratur å finne der. Trur det er noko med at det blir lysare og vårligt rundt meg som gir overskudd til slikt. Vakker kjele du har funne fram fra glemselen :) Tenk å kunne finne slikt på egen gård! Fantastisk kjekt! Greengateboksene er nydelige, har faktisk ikkje mindre enn 8 ulike no..så no har eg satt kjøpsstopp til meg sjølv. Men dei er jo so skjønne & genialt til å holde system og skjule syutstyr mm i. Nyt disse dagene med barna hjemme! Varm helsing

Ragnhild S sa...

Kjempekoselig innlegg med mange flotte bilder! Så søt kjele du fant (!!) i kjelleren din!
Ha en fin tirsdag!

liven sa...

Hei Liv Elin:o)
Så koselig på kjøkkenet ditt!!
Denne kjelen var jo bare såå fint....altfor fin til å stå i kjelleren!!
Europris glimter til innimellom!!
Disse var fine....har en hvit med hank!! Ikke kjøpt der da.....men en annen kjede!
Kjøpte klappstoler på Europris i forrige uke:o)
Vinterferie her også....men bare for ungene!!

Ha en fin kveld :o)

LYKKEBO sa...

Her var det vårstemmning ja:) Nydelig setting med snøklokkene! Og kjempe fine bilder, med masse flott fra kjøkkenet:)

God kveld til deg:)
Klem

Karna sa...

Herlige bilder, snøklokke = vår og det er herlig!

Kos deg med fridagene!

LilleLeo sa...

Det nyde bildet i headingen er helt herlig, det er nesten så jeg kjenner vår-lukten!

Den gamle kjelen var helt herlig. Man finner av og til litt i kjelleren. Her for ikke så lenge siden fant jeg en nydelig gammel bibel, fra slutten av 1800-tallet. Den skal taes godt vare på.

Therese sa...

blomster!! ååå.... det er nok en stund til noe slikt her enda ja..

Magdalena sa...

ååååhhh så florlett og herlig her hos deg....
nydleige bilder seøkjoker og greier,,,
og den kjelen,- FloTT!!

stor klem og takk fro hilsen, som var veldig kosleig!

magny

Bjørkely sa...

For noen flotte bilder du tar. alt det røde til kjøkkenet var jo flott!
Ingenting kan slå jentetur og shopping!