lørdag 7. mars 2009

Gutterom!

Eldstemann på 11 - skal få nytt (eget) rom !
Han har lenge delt rom med lillebror på 9 , og det er på tide at guttene får sine egne rom .
De er gode kompiser og har mange felles interesser - og har hatt det veldig kjekt med å dele rom sammen ....
Men siden det rommet de har delt, er litt lite for to voksende guttunger (snart tenåringer !!)
og som ofte har besøk av klassekamerater og venner
- ser vi klart at de har behov for litt større plass å boltre seg på ,
og ha et sted de kan være sammen med venner -
litt fri fra mor og far i huset -
og ikke minst bråkete småsøstre! ;)
***
Vi har da ofret kontoret vårt , og flytter heller kontorpult mm opp på vårt eget soverom - inntil videre....
Veggene her var malt i en offwhite farge - som var veldig slitt ogfått svarte merker her og der , fra kontorstolen bl.a.
Vi bestemte ss derfor for å prøve å friske opp veggene litt
med noen nye malingsstrøk.
*


Vi hadde en hvit malingsrest fra forrige maleprosjekt , som vi desjet litt svart-maling opp i
og voila`- hadde vi plutselig en dus gråblå farge !


Dette skapet skal males helt hvitt , som også blir farge på resten av møbler , listverk o.l.




En liten anelse av hvordan fargen ser ut i forhold til det hvite....
(riktig nok et dårlig bilde , tatt på kvelden i lampelys.)















Fargene vil
nok gå i grått, sort og hvitt .....
+kanskje litt rødt.
*
*Bilde over lånt fra Galeria Limited Anitqes*

























*Bilder er lånt fra Ikea*
Da får vi ta oss en liten matpause fra malingen - før vi finner frem malekosten igjen...
(+ at jeg må prøve å overtale min kjære at vi må male taklisten i hvitt ,også !!!)
Ha en flott helg !
Klem fra meg !
***

10 kommentarer:

Bjørkely sa...

Det blir kjempe spennede å se på resultatet!

Garden Angel sa...

Hei:)
Ja det er jo godt å få et eget "fristed" når de begynner å bli såå store!
Fargen så fin ut den!
Blir spennende å se hvordan det blir!

Duuu forresten....jeg glemte jo heeelt å si at jeg la ut utfordringen fra deg på fotobloggen min...!
Det ble noen bilder fra en tur vi hadde til Italia.

Uff...jeg er så tiltaksløs til bloggingen for tiden. Tenker noen ganger på om jeg skal slutte, men da kommer jeg helt sikkert til å savne alle dere også...hmmm.
Får håpe jeg får litt ny inspirasjon snart!
Det er noen slappe innlegg hos meg om dagen....flirer:))

Ha en fortsatt fin helg!
God klem fra meg(",)

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Oi- dette blir spennende å følge med på! =)

Håper det kommer hyppige bildeoppdateringer underveis i dette prosjektet. =D

Tenker nok storebror blir fornøyd med å få et eget fristed, ja begge guttene for del del. =)

God helg! =)

Rosa sa...

Det ser ut til å bli veldig fint! Svart og kvitt er jo noko som kan fylgja gutane til dei vert store, berre ved å skifte litt i tilbehøret. Og det du viser her av tilbehør var kjempefint!

Og ja - du må heilt klart overbevise mannen til å male listene òg!

God helg!

Drømmen om en eplehage sa...

Dette kommer til å bli kult!
Jeg gav 13 åringen tilbud om å pusse opp rommet, men det ville han IKKE!
godt han er fornøyd da :)

Blir spennende å se!

Kos deg med firkløveret ditt og ha en strålende søndag!

Stoltzen2012 sa...

Det blir kjempekult ser det ut som:o) Du er flink å sette sammen og matche:o)

Stoltzen2012 sa...

Hei Liv Elin,
Koselig at du likte kjolen..Hun venninnen min kommer nok innom i dag og henter kjolen. Jeg har så vanskelig for å sette pris på ting jeg lager selv, men da kan jeg høre litt med henne.. Må jo gå litt etter str for det er klart at å hekle en til en 2 åring tar ikke så lang tid som en til en 6-ring..:o) Men jeg kan gi deg en lyd senere i dag..ok? Kos deg med italiensk salat så lenge!! hehe..

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så spännande med ett eget rum. Det kommer alldeles säkert bli superflott - perfekt för en gutt!

Hoppas att du har haft en fin helg.

innendørs sa...

Så moro med oppussing og greier!! Juniorene må jo bli overlykkelige!!! Gleder meg til å se ferdige resultater!!

Koselig at du er tilbake, og skjønner godt tidsklemmadilemma! Blogging er jo ikke førsteprioritet, og ikke alltid like inspirert heller, så man får kose seg med det når man har tid og lyst!!!

Go'mandagskveld til deg!! Om du ikke har sett WipeOut på TvNorge må du gjøre det ikveld halv 10. jeg ler så jeg griner:)

Nissemann sa...

Hei! Det blir nok fint gutterom, du har en spennende plan for hvodan du vil ha det. Men kanskje du må male de taklistene selv - for de kan ikke være i lakkert furu når resten blir så stilig og hvitt! :)

Snakkes på Facebook!