mandag 22. desember 2008

Snart er julen her....


Da har vi alt fyrt i 4 lys i adventsstaken - og det er nesten bare få timer før julen ringes inn.....
De siste dagene har vi kost oss med litt julebakst , vasket i kriker og kroker - dratt ned litt julepynt fra loftet og såvidt begynt å spredd det utover i huset .....Ungene kvitrer , hopper og danser, og er såå spente allerede , gleder seg tydelig til jul!

En av de siste dagene har det strømmet på med kort , julehilsner og til og med noen presanger .....Ivrig som jeg er , klarte jeg ikke å dy meg til å vente med å åpne noen av de - iallefall denne som jeg visste var fra min "hemmelige" julevenn....Vi er en veninnegjeng som hver jul - sender julepresanger til hverandre - uten avsenderadresse , slik at vi skal gjette på hvem som har sendt til hvem....Min hemmelige venn - var dog ikke så veldig hemmelig da.....Uansett hadde hun jammen truffet midt i blinken ,og hadde sendt tre deler nydelig julepynt - i fattigmannssølv og et zinkkors med Maria og jesusbarnet på. Nydelig ,absolutt nydelig - og gleder meg til jeg kommer så langt (imorgen ) at jeg kan gjøre ferdig rydding og julepyntingen , og finne plass til dette i stua ! :)

Nydelig prismedetalj på lysestaken.

Bildet av korset i sink - surret med ståltråd og med medaljong med Maria og Jesusbarnet i midten.

På den søte lille stjernen i fattigmanns sølv , er det malt på skriften `Julefryd` - så lite og så skjønt....



Jeg håper alle snart er i boks med det meste som skal gjøres nå , i siste innspurten før julen ringes inn...Like-førjulsklem fra meg til alle dere ! :)

9 kommentarer:

Vibeke sa...

Hei :o)

Innom for å ønske deg og dine en velsignet jul!Kooos dere masse, det skal jeg :o)

Håper at formen din er bra igjen....
Så fine presanger!Måtte le av deg, jeg er sånn jeg også: klarer ikke å vente med å pakke opp hvis presangene kommer FØR julaften...fnis

Varm klem fra Vibeke :o)

Nina sa...

Sendte deg en mail jeg, natterangler :).

ingridmarie sa...

So vakre ting du har fått-nydelig med fattigmannssølv!! No har vi fått juletreet på fot, men sjølve pyntinga skal vi gjere i kveld når minstemann er i seng.. Hjartelig takk for den flott julehelsinga som kom i posten i går!! Vi har fått korta vi bestillte frå Japan foto, men det blir romjulskort frå oss i år :) Riktig god "dagen før dagen"! Varm helsing frå IngridM

mali-mo sa...

Er innom i full fart for å ønske deg og dine en fortsatt kjempefin jul!

Livy sa...

Så koselig med hemmelig venn gave! Håper du hadde en fin julekveld! Ønsker deg en fin romjul!

Mange klemmer fra Livy

Ukjent sa...

oioioiii så lekker lysestake:)
håper julen har vært fantastisk.

nyt siste dagene av 08! klem!

Unknown sa...

Jeg har tittet inn til deg...koselig blogg du har.
Du er også velkommen til meg, å se bilder fra min nye bok Sjarmerende Gjenbruk som kommer ut i midten av januar.
Klem...Ellen

Vibeke sa...

Hei :o)

Hadde lyst til å ønske deg et GODT nytt år, ønsker at det skal bli et år fyllt med velsignelser og masse glede for deg og dine!

Klem,
Vibeke.

Anonym sa...

Godt nytt år!
Håper jul og nyttårs dagene har vært fine! Nå er vi alle tilbake til normalen igjen enten vi liker det eller ei, og her sitter jeg og sliter med å få sove og Blogger isteden... By the way, fin Blogg du har!

Hilsen det hvite hjerte - Ann-Christin