torsdag 10. november 2011

Gi oss idag - vårt daglige brød.......

Det er tredje dagen vesla er hjemme fra skolen. Hun har vond hals , og vondt i hodet - håper hun kommer seg iløpet av dagen , ellers må vi vel få en lege til å se på halsen hennes.  Jeg har fått bakt brød. Ikke så ofte jeg baker egentlig , selv om det jo er aller best med hjemmebakt brød....... Denne gangen brukte jeg finmalt speltmel, finmalt rug og litt grovmalt rug . Deigen ble litt bløt og grøtaktig , men resultatet ble ikke så aller verst likevel når jeg stekte brødet i kakeform. Saftig og godt , så var heldig denne gangen ! Jeg har desverre ikke oppskrift - jeg bare prøvde meg frem (uten å huske å notere mål) med mengde mel og diverse.
Gøy med litt annen form på brødene også - kanskje noe å gi i gave til jul ?
Med småpjuske små i heimen - med dårlig matlyst , kjøpte jeg litt sunt snop forleden dag ......Store saftige og søte blåbær ! Husker selv fra da jeg var liten - når jeg var syk , fikk jeg som regel noe spesiellt som oppmuntring - enten det var en klase grønne druer , eller et Donaldblad. Idag fikk jentene blåbær med vaniljesaus på , det smakte visst godt ! ;)
Håper dere alle har en flott torsdag og får være friske og raske ! Ta vare på hverandre ! Go klem <3 Liv Elin

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så kjekt at du blogger igjen Liv Elin! :-) Jeg kjenner til dette med dårlig tid og bloggtørke... Blir lite bloggtid på meg også :-(

A-H sa...

Så koselig å se deg igjen her inne:)
Så spennende med husbygging da, flott utsikt:)

Håper vesla snart blir frisk,
er halsvondt og hoste her i gården også:) Har vært ute og handlet litt deilig helgesnop, så satser vi på at det går over i helgen:)

God helg:)

Klem

Guttemamma sa...

Snill og flink mamma!! Håper den lille pasienten er på beina igjen!
Klem♥

Guttemamma sa...

...ja, og tusen takk for reportasje skryt!!
Klem igjen♥

24 sa...

nam det brødet såg godt ut :) koslig blogg du har!

henriette